Maximaliseer jouw sportprestaties

Hoewel iedere sport grotendeels draait om techniek, zijn sportprestaties erg afhankelijk van de fysieke staat van het lichaam. Bij de algemene training ligt de nadruk vrijwel altijd op de te leren en te beheersen technieken. Om plateaus te doorbreken en de sportprestaties te maximaliseren moet echter ook getraind worden op fysieke gesteldheid.

Bij OmegaFit personal training kun je terecht voor sportspecifieke training. Hierbij gaan we nauwkeurig de lichaamssamenstelling en de fysieke prestaties meten en analyseren wat de zwakste schakels zijn in jouw sportprestaties. Vervolgens trainen we volgens een zeer gericht maatwerk trainingsschema om jouw doelen te kunnen bereiken. De oefeningen die we hierbij doen zijn vaak rechtstreeks afgeleid van diverse bewegingen die voorkomen in de sport. Vaak draait het hierbij om zeer specifieke kracht-output, het generen van snelheid in meerdere richtingen (agility), balans en gewrichtsstabiliteit.

Voorkom blessures

Blessures zijn de nachtmerrie van iedere (top)sporter. Naast dat een blessure je een tijdlang weerhoudt om wedstrijden te kunnen spelen, kan door een hersteltijd van al enkele weken behaalde trainingsresultaten teniet worden gedaan.

Voorkomen is beter dan genezen

Je kunt blessures nooit 100% voorkomen. Er kunnen altijd omstandigheden optreden (met name in wedstrijden) waarbij een ongelukkige val, botsing of misstap een blessure kan veroorzaken. Toch kunnen we met zeer specifieke training de kans op een blessure drastisch verlagen.

Verreweg de meeste blessures zijn gewrichtsblessures en dan met name de enkels, knieën en schouders. Door te trainen met instabiele steunvlakken (enkels en knieën) en snelkracht (alle gewrichten) kunnen de banden en stabiliserende spieren in en rondom gewrichten efficiënt worden getraind. Hierdoor kan een verhoogde gewrichtsstabiliteit worden bereikt. Het effect? Exact dezelfde misstap zonder gewrichtsstabilisatie training kan resulteren in gescheurde enkelbanden terwijl een meer getrainde enkel de misstap wel op had kunnen vangen.

OmegaFit sportspecifieke training bevat altijd een stuk gewrichtsstabilisatietraining gericht op de meest blessuregevoelige gewrichten in de specifieke sport.

SAQ & Reactive training

SAQ (Speed Agility en Quickness) is een trainingsvorm om de behendigheid van het lichaam te verhogen. We verbeteren het vermogen om te versnellen, af te remmen en van richting te veranderen. We bootsen hierbij bewegingen en situaties na die in de wedstrijd ook kunnen voorkomen.

Met reactive training verbeteren we het vermogen van het lichaam om krachten en klappen op te vangen en direct weer een beweging in te zetten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het landen van een sprong om vanuit de landing direct een zijwaartse sprint in te zetten.

Meld je aan voor een gratis en vrijblijvend intake- en adviesgesprek

Naam

Email

Telefoonnummer